Google Doodles | 17 Agustus 2017

Indonesia Independence Day 2017
Hari Kemerdekaan Indonesia 2017



Today we celebrate Indonesia’s Independence Day, known locally as Hari Merdeka. The day celebrates the former Dutch colony’s declaration of independence from the Netherlands in 1945. Four years later, in 1949, Queen Juliana of the Netherlands formally granted Indonesia its independence, ending 350 years of Dutch rule in the Far East.

In the country’s capital of Jakarta and other large cities throughout the archipelago, this historically significant day is celebrated with elaborate parades including marching bands and floats festooned with Indonesia’s red-and-white flag. Flag-raising ceremonies also dominate the day, while performers sing the national anthem of Indonesia. Friends and families bond over activities like sack racing and climbing palm trees (panjat pinang) and show their culinary chops in cooking competitions featuring dishes from a myriad of cultures.

Using whimsical figures and rich colors and patterns, today’s Doodle by guest artist Aditya Pratama encapsulates the spirit of “unity in diversity” (Bhinneka Tunggal Ika) the national motto of Indonesia (derived from a 14th-century Javanese poem) that defines the joy of this landmark day.

-=-=-=-=-=-=-

Hari ini kita merayakan Hari Kemerdekaan Indonesia, dikenal secara lokal sebagai Hari Merdeka. Hari tersebut merayakan deklarasi kemerdekaan koloni Belanda tersebut dari Belanda pada tahun 1945. Empat tahun kemudian, pada tahun 1949, Ratu Juliana dari Belanda secara formal memperlihatkan kemerdekaan Indonesia, mengakhiri 350 tahun pemerintahan Belanda di Timur Jauh.

Di ibu kota negara bab Jakarta dan kota-kota besar lainnya di seluruh nusantara, hari bersejarah yang signifikan ini dirayakan dengan parade yang rumit termasuk marching grup musik dan pelampung yang dihiasi bendera merah-putih Indonesia. Upacara pengangkatan bendera juga mendominasi hari ini, sementara para penyanyi menyanyikan lagu kebangsaan Indonesia. Teman dan keluarga terikat pada kegiatan menyerupai karung balap dan memanjat pohon palem (panjat pinang) dan memperlihatkan masakan masakan mereka di kompetisi memasak yang menyajikan hidangan dari aneka macam budaya.

Dengan memakai figur absurd dan warna dan contoh yang kaya, Doodle hari ini oleh seniman tamu Aditya Pratama  merangkum semangat "kesatuan dalam keragaman" (Bhinneka Tunggal Ika) semboyan nasional Indonesia (berasal dari puisi Jawa masa ke 14) yang mendefinisikan kegembiraan Hari tengara ini


SB : Google Doodles

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Sin: Nanatsu No Taizai Bd (Episode 1 - 12 End) Subtitle Indonesia

Shokugeki No Souma S2: Ni No Sara (Episode 1 - 13 End) + Ova Sub Indo

Download Mod Bull Point Blank